Með hverjum stöndum við ?
7.1.2009 | 16:19
Við stöndum með borgurum í Gasa. Engin spurning.
Það er mikilvægt á þesum tímum að við föllum ekki í þá gryfju að fordæma Ísraela eða gyðinga þó að við fordæmum hernað og jafnvel stjórnvöld í Ísrael. Og þó að aðgerðir Hamas séu ekki allar góðar þá elskum við borgara Gasa og viljum standa með þeim er það ekki ? Á tímum áróðurs og fjölmiðlamötunnar er mikilvægt að taka yfirvegaða afstöðu byggða á öllum staðreyndum án móðursýki og fordóma. Samsæriskenningar eru ekki eintómar fullyrðingar án sannanna. En samsærismyndir eins og Zeitgeist og fleiri hafa falinn undirtón sem verður að skoða með glöggum augum. Allt ber að skoða með varúð og sannreyna. Margt í Zitgeist er mikil áminning en svo koma alvarlegar árásir á kristnidóminn sem eru studdar með lygum og eiga ekki við rökk að styðjast.
Almennir ríkisborgararar Bandaríkjanna hafa minna og minna ákvarðannir að gera og það er lítið sem almenni borgarinn getur gert vegna innri spillingar í stjórnkefi. Það að hata Bandaríkjamenn hjálpar ekki. Og einungis til að skyggja á sannleikann. Við Íslendingar höfum tækifæri á að láta ekki málin þróast á þann hátt að við búum við ósnertanleg stjornvöld sem stýra og taka ákvarðannir í óþökk borgaranna. Það er algjörlega nauðsynlegt að lýðræðisleg umbylting verði varanleg og áþreifanleg á Íslandi. Og það er margt sem við verðum að laga núna áður en það verður um seinan.
A HUGE EVANGELICAL MISADVENTURE:
"SUPPORTING" THE NATION OF ISRAEL
This has always been something of a 'head-scratcher' for me...even more so since coming to disbelieve in the so-called "Pretribulation rapture":
Why in the world would any Bible student ever encourage anyone (Jewish or not) to move to Israel? Isn't there, first of all, a broad agreement that we are nearing the "end times"? In the moments following the Antichrist's introduction to the world, the nation of Israel is to become the site of an unprecedented holocaust.
Therefore, to the extent that it would be within my ability to do so...I would try to have as many people LEAVE that part of the world (Israel) as possible. If it were up to me the place would be one big ghost town.
And yet there are all these "Evangelical" leaders who are jampacking every available plane, train and automobile with new arrivals...supposedly in an attempt to "support Israel".
This startling notion--that members of the conservative Christian community believe they are helping God fulfill His prediction of a Promised Land...by promoting the secular state of Israel...is a tragic mistake.
I've got news for these well-meaning folks--the modern state of Israel is a globalist, blueblood Illuminati concoction...from top to bottom. And as we have previously discussed--the occultic double triangle hexagram that is the Israeli government's official symbol would seem to offer a clue.
What has been the motivation for a satanic, globalist movement in bringing about this modern-day revival of Israel? Think about it--Satan hates Jewish people. He has thus created a convenient "kill zone". He would like to see as many Jewish people as possible...in one convenient location.
If you want to be helpful and supportive of Jewish folks, tell them to get as far away as they can...from this blueblood concoction called "Israel"...and to wait patiently for the true Promised Land that is to come.
The existence of covert occultists within government ranks is the same for Israel as it is in the US. You see the same occult architecture, obelisks, memorials, symbolism, and so forth. For example, see below--the Israeli Supreme Court building:
There is an obvious pyramid incorporated into the building design (upper left corner). And the 'parking lot' in the foreground appears to be none other than a modified, double-ringed "Kabbalah wheel".
Elsewhere on the campus there is an obelisk, a Rothschild memorial park, an inverted cross, and any number of masonic features. Quite a few researchers have weighed in on the subject of this building, as well as the overall subject of occultism, Freemasonry, and globalism in Israeli government.
I had already documented a couple of high-ranking Israelis who are Masons. Benjamin Netanyahu is another semi-secret Mason, for example.
Þetta skrifaði maður sem er búinn að rannsaka þessa hluti nokkuð vel. Og er heildarútekt hanns hér til hliðar á síðunni undir ..Fyrir fullorðna. Þetta er tekið úr fimtánda kafla.
Margt er hæagt að finna á netinu og svo finnur maður svör við vissum spurningum. Þó svo að núverandi Ísraelsstjórn geti verið spillt er enginn vafi á því að Biblían spáði stofnun Ísraelsríkis. Spáði útlegð Gyðinga og spáði heimkomu þeirra tvisvar nákvæmlega. Það er samt ekki þar með sagt að Ísraelstjórn sé undanskilin gagnríni.
Hér er svo eitt video til upplyftingar vegna alvarleika þess sem á undan er gengið.
Gyðingum víða hótað | |
Tilkynna um óviðeigandi tengingu við frétt |
Flokkur: Stjórnmál og samfélag | Breytt 9.1.2009 kl. 17:50 | Facebook
Athugasemdir
Segjir hver?
Alexander Kristófer Gústafsson, 7.1.2009 kl. 17:20
Ég sil ekki alveg spurninguna nema að hún sé þá almenn um það að þú dragir allt í efa sem á undan er skrifað, og það er það besta mál.
Vilhjálmur Árnason, 7.1.2009 kl. 18:43
Ég leyfi mér að að standa með almennum borgurum bæði Ísraels og Palestínu. Það er alveg ljóst að aðgerðir Ísraelsmanna eru mjög harðar og þær bitna að mjög stórum á almennum borgurum Palestínu eins og Utanríkisráðherra orðaði það.
Hitt er svo annað mál... Hamas samtökin eru glæpasamtök sem verður að stöðva. Það hefði ekki komið til þessara árasa Ísraelsmanna ef Hamassamtökin hefðu ekki rofið vopnahléð og þær mundu ekki heldur bitna á saklausu fólki í eins miklum mæli ef Hamasliðar héldu sig ekki eins og þeir gætu innan um almenning og barnaskólum.
Axel (IP-tala skráð) 7.1.2009 kl. 18:59
Ég er persónulega ekki sérfróður um Hamas og það virðast vera skiptar skoðannir um Hamas, sumir segja samtök sem berjast gegn óréttlæti Ísraelsstjórnar aðrir segja glæpasamtök. Einhverstaðar liggur sannleikurinn grafinn. Ég leyfi mér að efast um að þau séu eingöngu glæpasamtök. En vill ekkert fullyrða í því efni.
Vilhjálmur Árnason, 7.1.2009 kl. 19:13
Vilhjálmur,
Hamas eru samtök sem voru stofnuð í aðeins einum tilgangi, að eyða Ísrael og drepa alla gyðinga á plánetunni jörð.
Hamas er afsprengi hinna alræmdu PLO samtaka sem eru regnhlífarsamtök fyrir palestínska hryðjuverkahópa.
Hamas stendur núna í valdabaráttu við Fatah hreyfinguna sem er einnig alræmd fyrir hryðjuverk. Svarti september hópurinn sem slátraði ólympíuliði Ísraela í München árið 1972 partur af Fatah hreyfingunni.
Hamas á í deilum við Fatah því að Hamasliðum finnst Fatah hreyfingin ekki vera nógu róttæk.
Síðan að Hamasliðar tóku við stjórn Gaza hafa þeir eytt öllum sínum peningum í vopn á borð við Avtomat Kalishnikov 47 rifla, RPG 7 eldflaugabyssur, sveðjur, c4-plastsprengiefni og alskyns efnivið í heimatilbúnar eldflaugar.
Hlutir á borð við mat, lyf og aðrar nauðsynjavörur eru ekki taldir nauðsynlegir þar á bæ enda ávallt best að nýta þróunaraðstoð í vopnakaup.
Að lokum neytar Hamas því opinberlega að helförin hafi átt sér stað og hafa samtökin litið á NASDAP, eða þýska nasistaflokksins, sem innblástur í herferð sinni gegn Ísrael.
Einu skilyrðin sem Ísrael hefur hingað til sett til þess að friður náist eru þau að Palestínumenn viðurkenni Ísraelsríki og að árásum þeirra á óbreytta borgara linni.
Hamas getur því miður ekki samþykkt þessa skilmála enda líkt og áður sagði er þeirri meginmarkmið að eyða Ísrael en ekki að viðurkenna það.
Lýk þessu síðan með því að vitna í Goldu Meir.
"[The Arabs] will stop fighting us when they love their children more than they hate [Jews]."
"When peace comes we will perhaps in time be able to forgive the Arabs for killing our sons, but it will be harder for us to forgive them for having forced us to kill their sons."
Hafsteinn (IP-tala skráð) 7.1.2009 kl. 21:15
Sammála skal ég vera Axel. Almennir borgarar beggja þjóða hafa lítið gert hvorum öðrum (ekki í þessari stærðargráðu í hið minnsta) en hins vegar eru róttækir Hamas liðar og stjórn Ísraels við að sakast. Ég hef þó mun meira hjarta með borgurum Palestínu, enda er þeirra ástand eingan veginn sambærilegt því sem gerist í kjölfar árása Hamas manna á Ísrael, þó svo auðvitað séu þetta bæði viðbjóðslegar aðgerðir, þó sumar sé viðbjóðslegri en aðrar. Hamas samtökin eru að vísu engin glæpasamtök að mínu mati, frekar en Ísraelska ríkisstjórnin.
En að sama leiti við getum ekki kennt næsta bandaríkjamanni fyrir hvernig ástandið í Írak og mið-austurlöndum er, né þá að við getum kennt næsta breta um hryðjuverkalögin sem ríkisstjórn breta setti á okkur (sama á hvaða grundvelli þau voru sett, almennt talað um sem hryðjuverkalög), frekar en bretar okkar almenningi. Þetta eru stjórnvöld sem að baki þessu standa (eða samtök), og því undir sömu kringumstæðum, þá getum við heldur ekki kennt múslimum um hvað hryðjuverkasamtök kennd við Íslam um.
En góð grein.
ViceRoy, 7.1.2009 kl. 21:19
Axel, hvers vegna heldur þú að Hamas hafi rofið vopnahléið? Það er auðvitað út af kúgunartilburðum og yfirgangi Ísraelsmanna til langs tíma. Það er undarlegt að það skuli vera tveir hópar hér á landi sem standa með Ísraelsmönnum og þetta eru annars vegar trúað fólk og hins vegar Sjálfstæðismenn (nema hvort tveggja sé) Mikil er einföldun þessara hópa og erfitt á þetta fólk greinilega með að setja sig í spor aðilanna. Annar aðilinn búinn að vera með þvílíkan yfirgang og aðskilnaðarstefnu (eins og var í Suður Afríku, bara miklu verri) og hinn hópurinn reynir í veikum mætti að sporna við óréttlætinu. Og að svo skuli menn hérna sem telja sig kristna taka afstöðu með Ísraelum, fjöldamorðingjunum, eingöngu vegna þess að þetta á að vera einhver guðs útvalda þjóð. Þvílíkt ógeð.
Valsól (IP-tala skráð) 7.1.2009 kl. 22:34
Ég þakka fyrir ykkar skrif og útskýrirngar áykkar afstöðu.
Ég var með þessu bloggi að reyna að gera greinarmun á almennum borgara í Ísrael og svo Leiðtogum og yfir herstjórn. Og Kannski hjálpa ykkar skrif einhverjum.
Takk fyrir.
Vilhjálmur Árnason, 7.1.2009 kl. 23:39
Alveg ótrúlegt hvað þú ert illa upplýstur Valsól.Þú vilt bara sjá bara eina hlið á málinu svo ég bið þig að taka niður gleraugun þín sem eru full af móðu og afla þér upplýsingar og þekkingu um Ísrael og íbúa þess.Lestu blöðin frá Ísrael t.d.Ég er algerlega trúlaus og hef búið í Ísrael og vildi koma því á framfæri að ég er 100% sammála það sem Hafsteinn hafði fram að færa....svo satt og rétt hjá þér.
vera (IP-tala skráð) 7.1.2009 kl. 23:45
Á blogginu fann ég þessa grein og mér finnst hú ágætt innlegg í umræðuna.
Og ég er ekki viss um að öll blöðin í Ísrael séu full af sannleika.
By Jeremy R. Hammond
Lie #1: Israel is only targeting legitimate military sites and is seeking to protect innocent lives. Israel never targets civilians.
The Gaza Strip is one of the most densely populated pieces of property in the world. The presence of fighters within a civilian population does not, under international law, deprive that population of their protected status, and hence any assault upon that population under the guise of targeting fighters is, in fact, a war crime.
(Watch video: Israeli guns bombard Gaza in escalation of Hamas war)
Moreover, the people Israel claims are legitimate targets are members of Hamas, which Israel says is a terrorist organization. Hamas has been responsible for firing rockets into Israel. These rockets are extremely inaccurate and thus, even if Hamas intended to hit military targets within Israel, are indiscriminate by nature. When rockets from Gaza kill Israeli civilians, it is a war crime.
Hamas has a military wing. However, it is not entirely a military organization, but a political one. Members of Hamas are the democratically elected representatives of the Palestinian people. Dozens of these elected leaders have been kidnapped and held in Israeli prisons without charge.
Others have been targeted for assassination, such as Nizar Rayan, a top Hamas official. To kill Rayan, Israel targeted a residential apartment building. The strike not only killed Rayan but two of his wives and four of his children, along with six others. There is no justification for such an attack under international law. This was a war crime.
Other of Israel’s bombardment with protected status under international law have included a mosque, a prison, police stations, and a university, in addition to residential buildings.
Moreover, Israel has long held Gaza under siege, allowing only the most minimal amounts of humanitarian supplies to enter. Israel is bombing and killing Palestinian civilians. Countless more have been wounded, and cannot receive medical attention. Hospitals running on generators have little or no fuel. Doctors have no proper equipment or medical supplies to treat the injured. These people, too, are the victims of Israeli policies targeted not at Hamas or legitimate military targets, but directly designed to punish the civilian population.
Lie #2) Hamas violated the cease-fire. The Israeli bombardment is a response to Palestinian rocket fire and is designed to end such rocket attacks.
Israel never observed the cease-fire to begin with. From the beginning, it announced a “special security zone” within the Gaza Strip and announced that Palestinians who enter this zone will be fired upon. In other words, Israel announced its intention that Israeli soldiers would shoot at farmers and other individuals attempting to reach their own land in direct violation of not only the cease-fire but international law.
Despite shooting incidents, including ones resulting in Palestinians getting injured, Hamas still held to the cease-fire from the time it went into effect on June 19 until Israel effectively ended the truce on November 4 by launching an airstrike into Gaza that killed five and injured several others.
Israel’s violation of the cease-fire predictably resulted in retaliation from militants in Gaza who fired rockets into Israel in response. The increased barrage of rocket fire at the end of December is being used as justification for the continued Israeli bombardment, but is a direct response to the Israeli attacks.
Israel's actions, including its violation of the cease-fire, predictably resulted in an escalation of rocket attacks against its own population.
Lie #3) Hamas is using human shields, a war crime.
There has been no evidence that Hamas has used human shields. The fact is, as previously noted, Gaza is a small piece of property that is densely populated. Israel engages in indiscriminate warfare such as the assassination of Nizar Rayan, in which members of his family were also murdered. It is victims like his dead children that Israel defines as “human shields” in its propaganda.
There is no legitimacy for this interpretation under international law. In circumstances such as these, Hamas is not using human shields, Israel is committing war crimes in violation of the Geneva Conventions and other applicable international law.
Lie #4) Arab nations have not condemned Israel’s actions because they understand Israel’s justification for its assault.
The populations of those Arab countries are outraged at Israel’s actions and at their own governments for not condemning Israel’s assault and acting to end the violence. Simply stated, the Arab governments do not represent their respective Arab populations. The populations of the Arab nations have staged mass protests in opposition to not only Israel's actions but also the inaction of their own governments and what they view as either complacency or complicity in Israel's crimes.
Moreover, the refusal of Arab nations to take action to come to the aid of the Palestinians is not because they agree with Israel’s actions, but because they are submissive to the will of the US, which fully supports Israel. Egypt, for instance, which refused to open the border to allow Palestinians wounded in the attacks to get medical treatment in Egyptian hospitals, is heavily dependent upon US aid, and is being widely criticized within the population of the Arab countries for what is viewed as an absolute betrayal of the Gaza Palestinians.
Even Palestinian President Mahmoud Abbas has been regarded as a traitor to his own people for blaming Hamas for the suffering of the people of Gaza. Palestinians are also well aware of Abbas' past perceived betrayals in conniving with Israel and the U.S. to sideline the democratically elected Hamas government, culminating in a counter-coup by Hamas in which it expelled Fatah (the military wing of Abbas' Palestine Authority) from the Gaza Strip. While his apparent goal was to weaken Hamas and strengthen his own position, the Palestinians and other Arabs in the Middle East are so outraged at Abbas that it is unlikely he will be able to govern effectively.
Lie #5) Israel is not responsible for civilian deaths because it warned the Palestinians of Gaza to flee areas that might be targeted.
Israel claims it sent radio and telephone text messages to residents of Gaza warning them to flee from the coming bombardment. But the people of Gaza have nowhere to flee to. They are trapped within the Gaza Strip. It is by Israeli design that they cannot escape across the border.
It is by Israeli design that they have no food, water, or fuel by which to survive. It is by Israeli design that hospitals in Gaza have no electricity and few medical supplies with which to treat the injured and save lives. And Israel has bombed vast areas of Gaza, targeting civilian infrastructure and other sites with protected status under international law. No place is safe within the Gaza Strip.
-- Jeremy R. Hammond is the editor of Foreign Policy Journal (www.foreignpolicyjournal.com), a website dedicated to providing news, critical analysis, and opinion commentary on US foreign policy from outside of the standard framework offered by government officials and the mainstream corporate media, particularly with regard to the "war on terrorism" and events in the Middle East. He has also written for numerous other online publications. Contact him at: jeremy@foreignpolicyjournal.com. This article appeared in the PalestineChronicle.com.
Vilhjálmur Árnason, 8.1.2009 kl. 01:09
Bæta við athugasemd [Innskráning]
Ekki er lengur hægt að skrifa athugasemdir við færsluna, þar sem tímamörk á athugasemdir eru liðin.